Apoteksmonopol..

Hej!
Såg en reklam på tvn nyss, som gav mig inspiration till det här blogginlägget....

Reklamen var från ett apotek, gubbe i kassan, kunder, konversation, pinsam situation uppstår och sen rullar det upp "MEDSTOP" - ett apotek (eller ngt, inte riktigt säker på vad det stod..)

Är det bara jag som är orolig för nu när apoteksmonopolet slopas??
Konkurrens är ioförsig bra men när det kommer till viktiga saker som medicin och sånt så känns det väl bättre om allt är samlat på ett ställe? Jag vill kunna gå till apoteket (som är det enda alternativet..) och prata med den typ 60 år gamla tanten som bara har sålt medicin och fått sånna frågor hela sitt liv, någon som KAN SITT JOBB!

Med privatägda apotek är det lättare för arbetsgivarna att ta in folk som inte är utbildade för att de är billigare (då de mesta (jag säger inte allt) privatägt drivs ofta i vinstsyfte (OBS! Spekulationer, säger inte att det är så..)

Jag är emot monopol över lag, systembolaget, sj och sånt borde slopas, men med medicin kan det ju bli galet fel om det blir fel...

(OBS! Då de flesta som läser det här inte är folk från partiet, så vill jag bara pointera att detta är MINA åsikter, inte partiets, har ingen aning om vad partiet tycker i de här frågorna, om de tycker något överhuvudtaget...)

Over 'n out!

Kommentarer
Postat av: Linn-Lay

Har du haft en bra dag i dag då? :D

2010-02-23 @ 16:44:35
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Beelz

Nice uppdatering, hörru ;)

2010-04-15 @ 13:46:26
URL: http://satan.blogg.se/
Postat av: Sanna

Visst är bilderna häriliga! =)

2011-07-15 @ 15:25:49
URL: http://mybestmemories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0